ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Мініcтрів України
від 16 травня 1994 р. N 313


ВИТЯГ З ПРАВИЛ побутового обслуговування населення


1. Ці Правила визначають основні вимоги до побутового обслуговування населення і регулюють відносини між замовникамита виконавцями у наданні побутових послуг на території України.

2. У цих Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:

замовники - особи, яким надаються побутові послуги;

виконавці - суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні особи незалежно від форми власності та фізичні особи), які надають побутові послуги;

побутове обслуговування населення - організована діяльність суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язана з наданням побутових послуг;

побутова послуга - вид діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної із задоволенням конкретної побутової потреби індивідуального замовника.

3. Діяльність з надання побутових послуг регулюється Законами України "Про підприємництво", "Про захист прав споживачів", "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", ншими нормативно-правовими актами, а також цими Правилами.

Порядок надання побутових послуг населенню

9. Побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладення яких є такі документи: договір, розрахунковий документ встановленої форми.

Права, обов'язки, відповідальність виконавця і замовника, передбачені цими Правилами, діють з моменту укладення угоди про надання побутової послуги.

10. Виконавець має право на відмову у прийманні замовлень на побутові послуги, якщо він не може забезпечити належне їх виконання.

11. Замовлення на послуги приймаються як у приміщенні виконавця, так і поза його межами з обов'язковим оформленням угоди, як це передбачено пунктом 9 цих Правил.

12. Термін виконання замовлення встановлюється за погодженням сторін.

13. Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги, можуть бути: касовий чек - для виконавців, які у розрахунках із замовниками використовують реєстратори розрахункових операцій (розрахункова квитанція у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії), квитанція, що є документом суворої звітності, - для виконавців, які згідно із законодавством не застосовують таких реєстраторів.

14. Розрахунки із замовниками за надані послуги здійснюються у готівковій, безготівковій чи в іншій формі відповідно до законодавства.

15. Порядок оплати вартості послуг визначається виконавцем за погодженням із замовником. Він може передбачати повний розрахунок під час оформлення замовлення або часткову оплату з остаточним розрахунком під час отримання замовлення. В останньому випадку після кожної завершеної і сплаченої операції з надання послуги замовнику видається розрахунковий документ.

23. Гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом України "Про захист прав споживачів" та відповідними нормативно-правовими актами.

24. Документами, що надають право замовникові на вимогу усунення недоліків у гарантійний термін, є касовий (товарний) чек, договір, квитанція або гарантійний талон.

Обов'язки, права та відповідальність виконавця

25. Виконавець зобов'язаний забезпечити:

надання послуг відповідно до вимог цих Правил, інших нормативно-правових актів та умов угоди;

дотримання термінів виконання замовлення;

належний рівень культури обслуговування;

надання замовникові повної, доступної та достовірної інформації про послуги;

дотримання встановленого режиму роботи;

28. У разі невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цими Правилами та угодою, виконавець несе відповідальність у порядку, передбаченому законодавством та угодою між ним і замовником.

Обов'язки та права замовника

30. Замовник зобов'язаний прийняти та оплатити вартість наданих згідно з умовами угоди послуг.

32. Замовник має право на:

повну, доступну та достовірну інформацію про послуги і виконавця;

безпеку послуг для його життя, здоров'я, майна та навколишнього природного середовища;

перевірку якості наданої йому послуги.
* * * * * * * * * *



Затверджено
Наказ Укрсоюзсервісу 16.12.99 N 46
Зареєстровано в Міністерстві юстиці ї України
17 с ічня 2000 року за N 25/4246


ВИТЯГ З ПОРЯДКУ
надання у тимчасове користування
громадянам предметів культурно-побутового
призначення та господарського вжитку


1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає єдиний механі зм і єдині на території України умови та вимоги видачі, користування і повернення предмет ів культурно-побутового призначення та господарського вжитку, як і є власністю суб'єктів підприємницько діяльност і (наймодавців) і перебувають на території України, у тимчасове користування громадянам (наймачам) через мережу підрозділів прокату: пунктів прокату, будинків побутових послуг, комплексних приймальних пунктів.

2. Порядок надання предметів прокату

2.1. Предмети прокату надаються громадянам за пред'явлення ними паспорта громадянина України з відміткою про прописку і за оплату відповідно до діючих тарифів та вимог цього Порядку.
Військовослужбовцям предмети прокату видаються за наявності посвідчення особи чи документа, який його замінює, і довідки з місця служби. Представникам підприємств, організацій та установ предмети прокату видаються за пред'явлення довіреності і документа про оплату рахунку за найм предметів прокату.

2.2. Надання у тимчасове користування громадянам предметів прокату оформляється договором (замовленням-зобов'язанням) за формою ПО-П1.

2.5. Наймачам, які мають у паспорті відмітку про тимчасову прописку, предмети прокату видаються на термін, що не перевищує терміну прописки. Особам, що перебувають у відрядженні, предмети прокату можуть видаватися під заставу майна на термін, який не перевищує строку тимчасової реєстрації (відрядження). У цьому разі в договорі прокату (замовленні-зобов'язанні) указується постійна
і тимчасова адреса проживання наймача.

2.6. Видавання предметів прокату наймачам проводиться за погодженням сторін на будь-який термін, крім випадк ів, обумовлених у пункті 2.5 цього Порядку.

За згодою сторін користування предметом прокату може бути продовжене на новий термін шляхом унесення змін (доповнень) до договору прокату (замовлення-зобов'язання).

2.7. Наймодавець зобов'язаний видавати предмети прокату, придатні для експлуатації. Перевірка справності предметів, що видаються, здійснюється у присутност і наймача.

2.8. При видаванні предметів прокату наймодавець ознайомлює наймача з правилами їх експлуатац і ї або видає йому керівництво з експлуатації. Надаючи в тимчасове користування предмети прокату, наймодавець ознайомлює наймача з цим Порядком, попереджує його про відшкодування збитків за псування, втрату предметів або повернення предметів з порушенням визначеного строку і не в комплекті.

Апаратура, яка працює насухих елементах живлення (батарейках), видається на прокат повністю укомплектованою новими елементами живлення, що забезпечують їх нормальну роботу.

Якщо в період прокату апаратури, який перевищує двотижневий термін, елементи живлення вийшли з ладу, наймач замінює їх за свій рахунок.

2.9. Наймодавець забезпечує безкоштовну установку, технічне обслуговування і ремонт предмет ів прокату протягом всього періоду прокату.

2.10. М'який інвентар, одяг видаються на прокат т ільки після дез інфекційно ї обробки, хімічного чищення або прання.

2.12. Наймодавець може пред'явити наймачу вимогу в достроковому поверненні ним предмета прокату, якщо:

наймач навмисно або з необережност і пог іршує технічний стан предмета, порушує (пошкоджує) пломби;

наймач не вні с належної оплати протягом одного місяця з установленого договором дня платежу;

наймач порушує вимоги цього Порядку.

2.13. У пунктах прокату (підприємств і, організації ) у зручному для огляду місц і повинні бути:

правила побутового обслуговування населення;

цей Порядок або виписка з нього;

тарифи на прокат предмет ів культурно-побутового призначення та господарського вжитку;

асортимент (перелік) предмет ів прокату;

журнал обліку запиту та пропозицій на предмети прокату;

зразки заповнення бланк ів установленої форми;

повне найменування суб'єкта підприємницько ї діяльност і, прі звище, ім'я та по батьков і керівника (власника), інформація про персонал, який обслуговує замовників;

витяг і з Закону України "Про захист прав споживачів" у частині надання послуг.

3. Порядок оформлення предметів напрокат, розрахунки з наймачем

3.1. При оформленні предмет ів прокату на термін до 30 діб наймач уносить оплату повні с тю за весь час користування предметом прокату відпов ідно до діючих тарифів. За прокат предмет ів, виданих на тривалий термін (понад місяць), оплата вноситься щомісяця: за перший місяць - при видачі предмета прокату, а за кожний наступний - не пізн іше 7 днів після дня зак інчення терміну
платежу, зазначеного в договор і прокату (замовленні- зобов'язанні).

3.3. Наймач може роз ірвати догов ір прокату (замовлення-зобов'язання) при невідпов ідност і предмета прокату вимогам нормативної документаці ї, а також сані тарним нормам і - правилам та правилам електро пожежної безпеки.

Якщо предмет прокату повертається раніше обумовленого договором прокату (замовленням-зобов'язанням) терміну, з наймачем проводиться перерахунок за фактичний термін прокату за тарифами, зг ідно з якими була проведена оплата при оформленні замовлення.

При поверненні предмета прокату наймодавець робить запис у двох примірниках замовлення-зобов'язання, як і підписуються обома сторонами з поміткою дати повернення.

За прострочення платежу наймач оплачує вартість прокату згідно з тарифами, які діють на момент сплати платежу, а також пеню для юридичних осіб та суб'єктів підприємницької діяльност і в розмірі, установленому договором прокату (замовленням-зобов'язанням), але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який сплачується пеня, для фізичних осіб - у розмірі, установленому договором прокату (замовленням-зобов'язанням), але не більше обліково ї ставки Національного банку України.

У раз і платежу з незалежних від наймача причин (відрядження, госпіталізація, форсмажорні обставини) оплата за прострочення платежу проводиться за тарифами, що діяли в термін прострочення платежу.

3.5. Замовлення-зобов'язання за формою, яка затверджена в установленому порядку, виписується при оформленні замовлення в двох примірниках, підписується наймачем і уповноваженою особою наймодавця. Другий примірник замовлення-зобов'язання видається наймачев і.

4. Взаємовідносини і відповідальність сторін

4.1. У раз і порушення наймодавцем і наймачем своїх зобов'язань та вимог діючого порядку надання у тимчасове користування громадянам предмет ів культурно- побутового призначення та господарського вжитку сторони несуть відповідальність згідно з вимогами цього Порядку, умовами договору прокату (замовлення-зобов'язання) та згідно з чинним законодавством.

4.2. Наймодавець зобов'язаний передати наймачев і предмет прокату, який відповідає вимогам нормативно-технічної документації.

Наймодавець видає наймачу напрокат як і сн і предмети культурно- побутового призначення та господарського вжитку, як і безпечні для його життя здоров я, майна та навколишнього середовища, а також належну інформацію про послуги прокату та роз'яснює правила експлуатац і ї предмета прокату.

У раз і виходу з ладу предмета прокату наймодавець зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня одержання заяви від наймача усунути недоліки на місц і, а в раз і потреби виконання робі т в умовах стаціонарно ї майстерн і термін ремонту подовжується до 10 днів. За згодою наймача наймодавець може замінити несправний предмет іншим аналог ічним предметом без додатково ї оплати наймачем витрат, пов'язаних і з цією заміною.

Коли наймодавець неспроможний своєчасно усунути пошкодження в предмет і прокату або замінити іншим рівноц інним предметом, то наймачу пропонується предмет іншої моделі (марки, типу) з переоформленням договору прокату та врахуванням діючих тарифів, з транспортуванням предмета прокату за рахунок наймодавця.
За час перебування предмета прокату в ремонт і оплата за прокат не проводиться, за винятком випадк ів, коли наймачу предмет прокату було замінено на рівноц інний.
У раз і порушення наймачем правил експлуатац і ї та утримання предмета прокату, ремонт цього предмета здійснюється за рахунок наймача з урахуванням вартост і деталей та вузлів на час розрахунку і транспортування
цього предмета.

4.4. При одержанні предмета прокату його доставлення на квартиру наймача і повернення до пункту прокату здійснюються наймачем.

За наявност і в наймодавця транспортних засоб ів доставлення предмет ів прокату виконується на бажання наймача наймодавцем і оплачується наймачем за тарифами на транспортно-експлуатаційні послуги, установленими наймодавцем.

4.6. Після зак інчення строку прокату наймач повинен повернути взят і на прокат предмети у справному стані (з урахуванням зносу за період перебування у нього предмета прокату).

Перевірка справності предмета прокату, його зовнішнього вигляду, наявності пломб виконується у пункті прокату (підприємств і організації ), а в разі доставки предмета прокату транспортними засобами наймодавця - працівником пункту (підприємства, організації ) прокату вдома в наймача в його присутності. У разі наявності порушень цього Порядку або відсутності (пошкодженні) пломб на предметі прокату складається працівником пункту прокату акт у двох примірниках - для наймодавця та наймача.

4.8. Якщо наймач допустив погіршення стану предмета прокату, то він повинен відшкодувати завдані збитки, за винятком зносу, якщо не зможе підтвердити, що пог іршення стану предмета відбулося не з його вини.

У разі пошкодження наймачем предмета прокату, яке може бути усунено шляхом ремонту, наймач сплачує вартість ремонту зг ідно з діючими тарифами.

Якщо предмет прокату став повністю непридатним, то наймач за згодою наймодавця може повернути рівноц інний предмет, який відповідає за якістю предмету прокату, що вийшов з ладу, або предмет аналогічної моделі чи сплатити його вартість з урахуванням зносу за цінами, що діють на час розрахунку. Після цього несправний предмет прокату, яким користувався наймач, переходить у власність наймача.

4.9. При втраті наймачем предмета прокату або доведенні його до повної непридатності він повинен відшкодувати вартість цього предмета з урахуванням зносу за цінами, що діють на час розрахунку, якщо інше не передбачено умовами договору прокату (замовлення-зобов'язання), та завдані наймодавцем збитки (вартість прокату, пені за прострочення платежу на момент відшкодування збитків).

4.10. З ініціативи наймача договір прокату може бути розірваний у будь-який час при умові повернення предмета прокату наймодавцю та оплати за фактичний час користування предметом прокату, а також пені в разі порушення термінів оплати користування цими предметами.

4.11. При відмові добровільного розрахунку або ухиленні наймача від повернення предмета прокату, вилучення його, стягнення збитків за невиконання умов договору побутового прокату (заборгованості за оплатою прокату і пені) проводяться за позовом наймодавця через суд.
* * * * * * * * * *



Витяг із Закону Україні «Про захист прав споживачів»


Цей Закон регулює відносини між споживачами товар ів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власност і, встановлює права споживачів, а також визначає механі зм їх захисту та основи реалі зац і ї державної полі тики у сфері захисту прав споживачів.

Стаття 10. Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг)

1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робі т (надання послуг) і вимагати відшкодування збитк ів, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що зак інчити ї ї у визначений строк стає неможливим.

Якщо значну частину обсягу послуги чи робі т (понад с імдесят відсотк і в загального обсягу) вже було виконано, споживач має право роз ірвати догов ір лише стосовно частини послуги або робі т, що залишилася.

2. Якщо під час виконання робі т (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця зг ідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відпов ідний строк для усунення недолік і в, а в раз і невиконання ціє ї вимоги у визначений строк - роз ірвати догов ір і вимагати відшкодування збитк ів або доручити виправлення недолік і в трет ій
особі за рахунок виконавця.

3. У раз і виявлення недолік і в у виконаній робот і (наданій послуз і) споживач має право на св ій вибір вимагати:

1) безоплатного усунення недолік і в у виконаній робот і (наданій послуз і) у розумний строк;

2) відпов ідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і тако ї ж якост і чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитк ів з усуненням недолік і в виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи і з залученням третьо ї особи;

5) реалі зац і ї інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відпов ідного договору. Зазначені вимоги підлягають задоволенню у раз і виявлення недолік і в під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час ї ї виконання (надання), а в раз і неможливост і виявлення
недолік і в під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарант ійного чи іншого строку встановленого договором, чи протягом двох рок ів з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у раз і відсутност і гарант ійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

4. За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

5. У раз і коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (надання послуги) зг ідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалі с т ь виконання визначено у годинах) прострочення споживачев і сплачується пеня у розмір і трьох відсотк і в вартост і роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У раз і коли варт і с т ь роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачев і неустойку в розмір і трьох відсотк і в загально ї вартост і замовлення. Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в раз і невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов'язання, не зв ільняє його від виконання зобов'язання в натур і.

6. Виконавець не несе відпов ідальност і за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок ді ї непереборної сили.

7. Про відступи від умов договору та інші недоліки в робот і (послуз і), що не могли бути виявлені при звичайному способ і ї ї прийняття, споживач зобов'язаний повідомити виконавцев і не пізн іше трьох діб після їх виявлення.

8. Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачев і розрахунковий документ, що засв ідчує факт виконання роботи (надання послуги).

9. Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнято ї ним від споживача для виконання робі т (надання послуг). Виконавець не звільняється від відпов ідальност і, якщо рівень його наукових і техн ічних знань не дав змоги виявити особлив і властивост і речі, прийнято ї ним від споживача для виконання робі т (надання послуг). Якщо виконання робі т (надання послуг) вимагає використання додаткових матеріал і в, так і матеріали повинні відпов ідати вимогам безпеки, встановленим законодавством до таких матеріал і в.

10. Виконавець несе відпов ідальн і с т ь за шкоду, завдану життю, здоров'ю або майну споживача, що виникла у зв'язку з використанням речей, матеріал і в, обладнання, приладів, інс трумент ів, пристосувань чи інших засоб ів, необх ідних для виконання ним робі т (надання послуг), незалежно від рівня його наукових і технічних знань, що дає змогу виявити їх властивост і, зг ідно і з законодавством.

11. Якщо під час виконання робі т (надання послуг) виникає необх ідн і с т ь у додаткових роботах (послугах), що не були передбачені умовами договору, виконавець зобов'язаний одержати від споживача дозв іл на виконання таких робі т (надання послуг). Будь-як і додатков і роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживача будь-яких зобов'язань щодо їх оплати.

12. Якщо після укладення договору стане очевидним, що роботи (послуги), зважаючи на їх ціну (варт і с т ь) та характеристики або інші обставини, явно не задовольнятимуть інтереси або вимоги споживача, виконавець зобов'язаний негайно повідомити про це споживача.
Виконавець зобов'язаний таким же чином повідомити споживача, якщо варт і с т ь робі т (послуг) може і с тотно зрости, ніж можна було очікувати під час укладення договору. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робі т (надання послуг) без штрафних санкцій з боку виконавц я у раз і виникнення обставин, передбачених в абзацах першому та другому ціє ї частини.






Создать бесплатный сайт с uCoz
Copyright MyCorp © 2024